Allplan Civil wspiera inżynierów na wszystkich etapach, od początkowej koncepcji, przez analizę, do budowy. Został specjalnie zaprojektowany, aby spełnić wymagania dotyczące konstrukcji mostów, szczególnie dla mostów żelbetowych, konstrukcji sprężonych i mostów kompozytowych. Wprowadzanie wartości parametrycznych pomaga opracować optymalne rozwiązanie, skrócić czas planowania i obniżyć koszty.
Nowa wersja zawiera inne ważne funkcje zapewniające płynne procesy, takie jak etapowanie prac konstrukcyjnych, łatwe pozycjonowanie znormalizowanych i powtarzalnych profili, takich jak usztywnienia wzdłużne dla przekrojów stalowych i kompozytowych oraz wiele innych ulepszeń.
Cały model 4D dostosowuje się do każdej zmiany geometrii. Dlatego jeśli zmienia się położenie osi, cały model mostu jest automatycznie w czasie rzeczywistym aktualizowany. Dotyczy to również modelu analitycznego. Globalna analiza statyczna oparta na teorii belek Bernoulliego jest wykonywana dla wszystkich automatycznie i ręcznie generowanych działań obliczeniowych zdefiniowanych wcześniej w projekcie. Analiza została w ostatniej poprawce ulepszona, aby dokładnie uwzględnić zmianę przekroju. Ponadto wykonuje się nieliniowe obliczenia efektów zależnych od czasu, z uwzględnieniem wzorów kodu projektowego.
Allplan Civil sprawia, że wszystko to jest możliwe – łatwiejsze, szybsze i bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek wcześniej.
Modyfikacje modeli mostów są czasochłonne i podatne na błędy. Dzięki Allplan Civil projektanci mostów, inżynierowie budowlani i detaliści mogą sprostać tym wyzwaniom. Ze względu na wysoki poziom szczegółowości model geometryczny i analityczny są idealne do modelowania i koordynacji: jeśli wprowadzisz zmiany w jednym miejscu, wszystkie powiązane elementy mostu, w tym model analizy, automatycznie się zaktualizuje.
W zamieszczonym obok wideo prezentujemy webinarium, w którym zaprezentowane zostały wszystkie etapy występujące w procesie projektowania mostów w naszym rozwiązaniu. W razie wszelkich pytań nasz dział techniczny jest do Państwa dyspozycji.
Allplan Civil został stworzony po to aby maksymalnie uprościć i wyeliminować błędy z projektowania mostów. W filmie przykład jak można edytować i zarządzać filarem mostu. Wszystkie składowe mostu działają na tej zasadzie w Allplan Civil.
Allplan Civil został opracowany przez uznanych ekspertów mostowych. Parametryczne modele mostów są opisane z uwzględnieniem układu drogi, ustawień mostu i wymaganych przekrojów, dzięki czemu konfiguracja modelu jest szybka i wydajna. Złożone geometrie, w tym podwójnie zakrzywienia i zmienne przekroje, nie sprawiają żadnych problemów. Użytkownik musi jedynie zdefiniować typowe przekroje, a program dokładnie obliczy wszystkie warianty przekrojów zgodnie ze zdefiniowaną tabelą (tabelami) lub/i formułą (-ami).
Allplan Civil ułatwia modelowanie konstrukcji kablobetonowych i strunobetonowych. Naprężenia wewnętrzne i zewnętrzne, wzdłużne, poprzeczne i pionowe, a także niestandardowe rozłożenie cięgien. Na podstawie zdefiniowanych przez użytkownika punktów 3D program do budowy mostów automatycznie generuje geometrię cięgna wzdłuż konstrukcji.
Sekwencję sprężania można zdefiniować dla każdego cięgna określonego w modelu indywidualnie. Sprężanie, poślizg klinowy i zwalnianie to kilka z dostępnych narzędzi. Działania te są wykonywane na początku cięgna, na końcu lub po obu stronach jednocześnie. Aby zoptymalizować zarządzanie naciągiem cięgien, sekwencje działań sprężających są przechowywane jako „grupy sprężeń”.
Dzięki wbudowanej bibliotece można w łatwy sposób wykorzystać znormalizowane przekroje dla elementów usztywniających w stalowych i kompozytowych obiektach. Są też narzędzia do ręcznego i parametrycznego tworzenia przekrojów pod indywidualne potrzeby.
Przy określaniu procesu budowy czas rozważany jest jako czwarty wymiar. Między innymi możliwe jest zdefiniowanie i porównanie różnych harmonogramów dla tej samej struktury mostu. Możliwe jest wyświetlenie animacji obrazującej postępy i etapy budowy obiektu w 3D z uwzględnieniem wszystkich kluczowych operacji.
Określanie parametrów przekroju jest istotnym krokiem w generowaniu modelu obliczeniowego. Obliczenie obsługuje wszystkie typy przekrojów o dowolnej geometrii. Obciążenie ruchem może być automatycznie przykładane zgodnie z wybraną normą lub edytować definicje obciążenia i wprowadzać dowolny rodzaj obciążeń ruchomych. Można również szybko i łatwo określić najbardziej niekorzystne skutki związane z obciążeniami ruchomymi. Najpierw są wyznaczane linie wpływu, w drugim kroku linie wpływu są wykorzystywane do określenia obciążenia ruchomego (np. pojazdem) – wyniki są przechowywane w postaci obwiedni.
Po obliczeniu efektów globalnych i wygenerowaniu odpowiednich obwiedni sił wewnętrznych użytkownik może wymiarować konstrukcję zgodnie z obowiązującymi normami w celu ustalenia wymaganej ilości zbrojenia. Po zdefiniowaniu ilości zbrojenia (obliczeniu lub ustaleniu ręcznym) można dokonać oceny stanu granicznego nośności.
Kontrola wszystkich parametrów w sposób tabelaryczny umożliwia bardzo sprawne i efektywne zarządzanie nieuniknionymi zmianami występującymi przy tworzeniu obiektów mostowych. Allplan Civil został stworzony przez zespół złożony głównie z projektantów mostowych i infrastruktury, dzięki czemu każdy etap projektu został zoptymalizowany tak, aby minimalnym nakładem pracy uzyskać największy efekt. Zamierzeniem producentów Allplan Civil jest stworzenie rozwiązania kompletnego i niewymagającego żadnych innych aplikacji.
Zmiany w projekcie wykonujemy dla konkretnego elementu, a wszystkie inne powiązane elementy są automatycznie aktualizowane. Przykładowo – zmiana geometrii osi powoduje, że wszystkie profile na osi automatycznie zmieniają swoje położenie i dostosowują się do nowej sytuacji. W ślad za tym idzie ponowna analiza konstrukcji itd.
Integracja danych drogowych wykorzystywanych do projektowania obiektów drogowych i mostowych jest łatwa do osiągnięcia za pośrednictwem otwartej platformy Bimplus firmy Allplan. Inżynier musi przejąć tylko dane drogowe z chmury i może natychmiast rozpocząć projektowanie w Allplan Civil. Po zakończeniu modelowania i analizy model parametryczny mostu można wyeksportować do Allplan Engineering, gdzie wykonamy detalowanie konstrukcji oraz całą dokumentacje obiektu. Z Allplan Engineering możliwe jest też wyeksportowanie konstrukcji mostowej do innych systemów wspierających projektowanie i analizę, jeżeli jest taka potrzeba.
Allplan Civil korzysta z wbudowanej bazy danych, która stale rejestruje modyfikacje w miarę postępu projektu. Dzięki temu dane wejściowe nigdy nie zostaną utracone.
Model parametryczny wygenerowany w Allplan Civil można podzielić na poszczególne elementy konstrukcyjne. Można je przenieść do Allplan Bimplus i wykorzystać do tworzenia harmonogramu budowy. Możliwe jest również nadanie indywidualnych atrybutów celem wykonania kosztorysów i zestawień materiałów.
Zobacz liczne materiały wideo, które ułatwią obsługę programu Allplan, oraz filmy instruktażowe, odpowiadające na pytania zadawane przez użytkowników.
Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na darmową konsultację, podczas której odpowiemy na nurtujące Cię pytania związane z programem.
Pobierz 14-dniową bezpłatną wersję oprogramowania Allplan i poznaj niezawodny sposób na redukcję nakładów pracy i oszczędność czasu!
Dwie strony zyskują! Zyskaj nawet do 2 000 zł!
Program poleceń jest rozwiązaniem, które pozwoli zaoszczędzić obu stronom – zarówno Kupującemu, który zdobywa oprogramowanie ze zniżką, jak i Polecającemu, który zyskuje dodatkowy rabat za swoje polecenie. Rabat za polecenie jest do odbioru w formie vouchera lub bonu. Jeśli pracujesz na jednym z naszych programów i jesteś z niego zadowolony, poleć go innym i zyskaj dodatkowe rabaty za polecenie!
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Szczegóły w polityce prywatności
Akceptuję